Platphorma V10.4 - Manual de utilizare 
- Plati

Plati

 

In cadrul acestui modul se pot gestiona toate platile unitatii, plati efectuate prin conturile de casa, banca, cecuri sau bilete la ordin. Inregistrarile efectuate in acest modul se vor regasi automat in modulele ce gestioneaza respectivele conturi de trezorerie. De asemenea in acest modul se vor regasi in mod automat si platile inregistrate in modulele casa, banca, cecuri sau platile efectuate cu chitanta numerar direct pe factura.

 

Accesarea modulului – se face din ecranul principal selectand punctul de lucru dorit (fiind baze de date diferite pe punct de lucru) si  apasand butonul ‘Plati’

 

Adaugarea unei plati :

 

Pentru adaugarea unei plati se va actiona butonul ‘Adauga’ din fereastra ‘Lista plati’.

Utilizatorul va trebui sa selecteze mai intai tipul platii (Banca, Casa, Cecuri, sau din avans).

 

In functie de tipul platii pe ecran va aparea o fereastra in care operatorul trebuie sa completeze urmatoarele date :

 

  • data tranzactiei (ziua – luna si anul sunt date de catre data generala a sistemului) ;
  • tipul si numarul documentului ;
  • scadenta – in cazul cecurilor sau biletelor la ordin ;
  • explicatia aferenta tranzactiei. Se poate apasa butonul ‘Automat’.In acest mod programul va completa explicatia cu tipul si numarul actelor platite ;
  • firma care se plateste (furnizorul). Acesta se selecteaza din lista de firme prin apasarea butonului ‘Firma’ ;

·        Contul de trezorerie – este selectat implicit la intrarea in modul. Se poate schimba prin apasarea butonului ‘Cont’ si selectarea altui cont de trezorerie din cele definite ;

·        Contul corespondent – implicit este propus contul 401 ‘Furnizori’. Acesta poate fi schimbat prin apasarea butonului ‘Cont corespondent’ si selectarea altui cont din Nomenclatorul de conturi, sau prin  scrierea lui  directa in rubrica ‘cont corespondent’ ;

·        Daca operatiunea este purtatoare de TVA se va apasa butonul ‘Cu TVA’ si se vor preciza : Contul de TVA, Tipul Jurnalului de TVA, Semnul contarii, Tipul de TVA ;

·        Selectarea facturilor ce se platesc se face apasand butonul ‘Adauga’ din partea de jos a ecranului. Programul va deschide automat o lista cu toate facturile neplatite catre furnizorul selectat mai sus. Din aceasta lista operatorul va alege facturile dorite. Programul va completa automat campul Suma cu totalul facturilor platite. Daca suma incasata este mai mare decat totalul facturilor, operatorul va trece suma dorita in campul ‘Suma’. Programul va completa automat in rubrica ‘Din care legata’ suma corespunzatoare facturilor selectate si in rubrica ‘Nelegata’ suma platita  in plus ;

·        Daca operatorul nu doreste contarea unei plati (Ex : o reglare) va bifa ‘Se conteaza – nu’

 

Stergerea unei facturi din specificatia unei plati se face cu butonul ‘Sterge’. Stergerea tuturor facturilor se face apasand butonul ‘Sterge toate’ ;

 

Modificarea unei plati se face apeland butonul ‘Modifica’ ;

Stergerea unei plati de face apeland butonul ‘Sterge’.

 

Atentie ! O plata nu poate fi stearsa decat daca s-au sters toate facturile de care aceasta se ‘leaga’ !

 

 

Meniurile modulului Plati:

 

 

Meniul Tabel :

·        Adauga – adauga plata ;

·        Modifica – modifica inregistrarea pe care este pozitionat cursorul ;

·        Sterge – sterge inregistrarea pe care este pozitionat cursorul ;

·        Recitire – realizeaza recitirea (refresh) a bazei de date ;

·        Cauta – cauta o inregistrare dupa criteriul stabilit in meniul sortare;

·        Totaluri –calculeaza totalul listei de plati;

 

Meniul Selectie :

 

Prin selectie se intelege marcarea inregistrarilor ce respecta o conditie cu ‘*’ in campul ‘Sel’. Pentru a ramane la ecran doar inregistrarile marcate se va actiona comanda ‘Selectate’ din meniul Sortare.

 

·        O firma – selecteaza doar platile de la o firma specificata de utilizator ;

·        O perioada – selecteaza doar platile dintr-o anumita perioada, specificata de utilizator ;

·        Un punct de lucru – selecteaza doar platile corespunzatoare unui punct de lucru ;

·        Firma incepe cu – selecteaza doar platile de la o firma in a carei denumire sunt incluse cateva caractere specificate de utilizator ;

·        Un numar – selecteaza doar platile a caror numar este egal cu cel specificat de operator ;

·        Un tip – selecteaza doar platile a caror tip este egal cu cel specificat de utilizator ;

 

Meniul Sortare toate :

 

Prin sortare se intelege ordonarea tuturor  inregistrarilor dupa un anumit criteriu si/sau afisarea la ecran a inregistrarilor care respecta un anumit criteriu.

 

·        Data – ordoneaza toate platile dupa data ;

·        Firma - ordoneaza toate platile dupa furnizor (firma) ;

·        Numar - ordoneaza toate platile dupa numarul documentului ;

·        Tip incasare - ordoneaza toate platile dupa tipul platii ;

 

Meniul Sortare luna curenta :

 

Cu ajutorul acestui meniu se pot ordona (sorta) numai platile corespunzatoare lunii de lucru curente.

 

·        Data – ordoneaza platile din luna curenta dupa data ;

·        Firma - ordoneaza platile din luna curenta dupa furnizor (firma) ;

·        Tip incasare - ordoneaza platile din luna curenta dupa tipul platii ;

 

Alte optiuni in cadrul modulului Plati :

  • Tiparirea listei de plati se poate face folosind unul din butoanele de print (in functie de tipul imprimantei) ;
  • Totalul listei – se poate actualiza si apasand butonul ‘Totaluri (∑)’ ;
  • Cautarea rapida a unei inregistrari se poate face actionand butonul cauta.

 


Realizat de Soft Systems  pentru Soft Agency SRL.

Copyright  1993 - 2010 Soft Agency. Toate drepturile rezervate